mandag 25. januar 2010

I gang....

Nå er jeg i gang :0) Både med bloggen og en sunnere hverdag som vil inneholde trening fast to ganger i uka, og forhåpentligvis litt mer innimellom.

Livet går sin vante gang, med skole, jobb, lekser og lesing. Prinsessa har enda ikke kommet i gang med fritidsaktiviteter, hun vil gjerne begynne på svømming - turninga har hun lagt på hylla. I hvert fall for nå. Synd, men hun må få finne ut av hva hun ønsker å holde på med mener nå jeg. Derfor blir det nok svømming etter hvert. Det vet jeg hun liker, og hun savner "babysvømminga", som vi gikk på til hun var 6-7 år, veldig. Rart med det, holdt på med det siden hun var 3 mnd så!!!!

Ellers trives både jeg og husfar i våre relativt nye jobber. Jeg har allerede jobbet 1,5 år i min jobb, og husfar nå 1 år. Vi har funnet en måte klare hverdagen på, ettersom han ble togpendler da han bytta jobb.

Godt tilrette har vi også funnet oss i vårt nye hus vi nå har bodd i over 1 år, og jul nr 2 er feiret her. Nyttårs aften hadde vi foreldre og husfars ene bror til middag og samvær. Mors første kalkun middag, som ble svært vellykket! Alle skrøt av maten, og mor sjølv var godt fornøyd med at kalkunen ikke ble tørr ;0) For ikke å snakke om stolt!

Oktober i fjor hadde jeg jentekveld med hjemmelaget mat, inspirert av 4 stjerners middag, som også var utrolig vellykket. Synd at to av tre dessverre ikke kom, men det ble da hyggelig åkke som:0) Skal legge ut menyen etter hvert, kanskje det kan inspirere andre også.

Lørdag var vi på hyggelig tapas-aften hos en av husfars' gode venner. Fantastisk god mat, og hyggelig selskap. Virkelig imponert over hva han serverte, så mange forskjellige krevende retter!!! Håper å få til noe lignende en gang i framtida! Er så hyggelig med god mat og gode venner:0)

Ingen kommentarer: