onsdag 3. februar 2010

1. uka over

Som jeg har nevnt tidligere er jeg i gang med trening. Det jeg ikke har nevnt er at det egentlig også innebærer slanking, eller livsstilsendring. Gjennom helsestudioet jeg er medlem ved, har jeg meldt meg på et kostholds-kurs på 6 mnd. Den siste uka har jeg gått på kun pulver-diett, helfart som det kalles, og er storfornøyd. Inspirasjonen til dette kom etter å ha fulgt med på "slankekrigen" på TVN, og en bekjent som har fulgt det samme prinsippet med FANTASTISKE resultater!

Jeg begynte på dietten for akkurat en uke siden i dag, og har enn så lenge ikke møtt på noen hindringer. Mandag denne uka var det veiing og gruppemøte, og på disse dagene har jeg gått ned 5,1 kg!!!!!! Tenk det da! Er det rart jeg er fornøyd? Og det som er det aller beste er at første gangen jeg veide meg, ble jeg positivt overraska. Hadde helt ærlig trodd at vekta skulle vise mer enn det den gjorde.

Hvor lenge jeg ønsker å gå på helfart, dvs kun pulver, vet jeg ikke - det får tiden vise (eller vekta!). Når jeg velger å starte med halvfart innebærer det at jeg skal i starten erstatte noen av måltidene med mat og redusere pulvermåltidene. Jeg skal prøve å være flink til å poste litt tanker, ideer osv her, kanskje også noen oppskrifter etter hvert. Kanskje er det noen der ute som også blir inspirert?

Jeg merker stor forskjell på kroppen allerede, 5,1 kg er jo tross alt noen kilo! De første dagene var jeg litt sulten, og omstillingen med ikke å putte noe i munnen merket jeg jo. Men, jeg merket også at kroppen startet prosessen og jobbet som bare det. Var nesten som om det boblet og prikket i hele meg mens kiloene smått om senn løste seg opp. En deilig men rar følelse. Behov for å putte noe i munnen har jeg faktisk ikke hatt, heller ikke har jeg følt noe spesielt sug. Og jeg som gjerne kunne kose meg både med vin og ost og kjeks på kvelden!

Nei, jeg er såå fornøyd. Og det er så moro å se raske og positive resultater. Gleder meg allerede til neste veiing!

2 kommentarer:

Bitteliten sa...

hvor trener du? Kanskje vi møtes på trening en dag- jeg er på Trimhuset...

Godt å høre at det går bra- merker sikkert at alt blir lettere etterhvert! Lykke til uansett!!

Klem

Lykkelita sa...

trener på wellness,nede i byen. takk for det:0)

klem