søndag 7. februar 2010

Som de fleste som kjenner meg vet, har jeg totalt forelska meg i fargen lilla. Og det preger mye av ting og tang i huset og klær og accessories. Jeg tror grunnen er at lilla og lavendel jo, er avslappende og harmonisk.
Gardinene i stua er lilla, også på soverommet vårt og likeså sengetøyet. Det blir mye lilla lys i alle rom, badet inkludert. På badet er det også bestandig lilla håndklær framme, en lilla badeand står på vasken - og siden lavendel er en favoritt-duft er også mye av produktene til kropp og føtter lilla. Til og med munnskyllevannet er lilla! Noen vil kanskje si at det blir litt i overkant, men så lenge jeg og familien trives med det er det det viktigste :0)
I bedet ute, har jeg lavendel i hver ende og det dufter så godt når årstiden er riktig.... Har kjøpt meg tørket lavendel på apoteket, så jeg skal få sydd meg en hvete-pute med lavendel i. Bare jeg får fiksa symaskinen. Det gleder jeg meg til!
Prinsessa er også glad i lilla, og valgte selv det som farge på rommet sitt når vi pusset det opp. Men det var helt uten påvirkning fra meg! Som mor som datter, er det ikke det det heter?
Og at fargen og duften virkelig har en betydning, ja det vet jeg. Siden vi flytta inn i huset og elementene har fått preget interiøret, kjenner jeg meg både mer harmonisk og mer avslappet (stort sett i hvert fall!).
Ønsker alle en harmonisk og avslappet uke!

Ingen kommentarer: