søndag 7. februar 2010

I stua vår






Disse to flotte lysestakene fikk jeg til bursdagen min av en god venninne. For anledningen har jeg fyllt de med vann og
brukt flytelys oppi. Det lyste så fint i dem. I morges da jeg
satt og leste, kikket jeg såvidt ut av vinduet i spisestua og så at sola skinte så utrolig fint i disse lysestakene. Da må vi ta bilde :0) De skal helt klart få beholde plassen sin, så vi kan få oppleve dette vakre syn også i framtida.














Denne stolen fikk prinsessa til jul da hun var to eller tre år. Lenge har den vel i grunnen vært ubrukt, noen ganger har de to mindre kusinene lånt den - men stort sett har den fått stå bortgjemt. Siden minste kusina sist lånte den, har den blitt stående i stua, og det har den firbeinte prinsessa benytta seg av. Den har hun nemlig okkupert og gjort til sin. Stort sett er det der hun nå ligger og sover og koser seg.








Til bryllupet vårt fikk vi denne vakre brudekista av mamma og pappa. Den er håndlaget, snekra og med nydelig treskjæring, i Østerdalen hvor mye av slekta på morssida mi kommer fra. Den står fint til hvor alle vil se den, uten for mye greier rundt. Jeg skulle vel ha putta brudekjolen mm oppi, men jeg har i stedet tepper der. Mest med tanke på kjølige sommerkvelder og tilgjengelighet, men også for kalde vinterkvelder.

Ingen kommentarer: