søndag 14. februar 2010

Til viktige ting man må huske

Dette her er altså oppslagsveggen vår. Jeg har lenge tenkt på å lage det, men kom endelig i gang etter inspirasjon fra Bitteliten. Hun hadde brukt en gammel ramme, treplate og svart tavlemaling.
Jeg tenkte på ulike måter å lage min på, og endte opp med denne løsningen.
Her sees 4 av delene, det skal være 2 til - jeg har bare ikke fått hengt de opp enda :0)
Det jeg gjorde, var å kjøpe inn 6 lerreter (Dag's marked) i ønsket strørrelse.
Deretter kjøpte jeg inn 3 oppslagstavler (korktavler) i samme størrelse.
Jeg måtte jo ha tavlemaling og magnetmaling, og da jeg var innom butikken for å handle det sa den søte damen at eneste tavlemalingen de hadde igjen var LILLA! Uff da, så leit ;0)
Da ble det altså lilla tavlemaling og lysegrå magnetmaling.
Jeg ønsket både oppslagstavle, magnettavle og kritt-tavle i ett.
Så jeg tilpasset de korktavlene jeg hadde kjøpt, så de passet inn i ramma til lerretet.
Før jeg limte de fast, malte jeg de med 3 eller 4 strøk magnetmaling.
Fronten på lerretene malte jeg også rundt 3 ganger med tavlemaling.
Jeg synes resultatet ble ganske bra, utseendemessig.
Skulle nok hatt enda noen strøk med magnetmaling, fordi magnetene sklir fort av
hvis de ikke er veldig sterke.
De henger fint i hallen vår, i hvert fall, og brukes flittig :0)

2 kommentarer:

Bitteliten sa...

jeg sliter også med magnetene, og jeg hadde MANGE strøk... men tror jeg må kjøpe fler sterke magneter istede..

flott at du lot deg inspirere av meg da - det setter jeg pris på! :)

Lykkelita sa...

De gule fra rema er veldig bra:0)

Bare hyggelig, flott å ha noen rundt seg som kan gi litt inspirasjon også:0)